Friday, 2 December 2011

Masalah betul larr !

kelam kabut betul dunia hari ni - dengan bangun lewat nya, masuk lambat kelas dan kena tahan sebab x dapat jawab soalan.
'kenapa benda ni asyik berlaku dekat diri aku', kata hati. Menyampah betul !

******

Bangun pukul 7.30 memang x biasa bagi aku. Apa tak nya memang x sempat laa nak gosok bajunya, mandinya, erhh erhh erhh nya (faham faham laa kan). Dah mandi apa lagi menggunakan kepantasan untuk memakai baju la. Setiap 5 saat dari tu asyik tengok jam jer. yang terbaiknya gerak dari bilik nak ke kelas pukul 8.10 pagi. Macam mana tu kelas pukul 8 kan. ish ish ish apa nak jadi dengan manusia sorang ni. Tapi mana pergi 'roommate aku?? Rupanya diaorang punn bangun lewat macam aku. Mana tak nya aku ni jam bagi diaorang yang terpaksa mengejutkan sorang punya sorang punya sorang pagi pagi.  Gembira menjadi Limays ni. Apa aku kisah bukan nya apa pun sebab bukan susah pun dan kita kan kena tolong menolong sesama 'roommate' kan kan.

******

Sampai je kelas pukul pukul 8.20a.m poiikk ! Dah hampir nak ponteng dengan Zul dah. Nasib iman kuat(kuat laa sangat). Sampai je kelas lecturer tanya. Jadi jawab je la bangun lambat. Dah duduk dengan termengah mengah dek PONEK EE EDEN BOLARI, baru teringat homework x buat. "Macam mana ni", dalam hati. Harap bernasib baik cikgu x panggil. Dah macam nak habis kelas ingat kan cikgu x panggil tapi apa kan daya malang menimpa. Aku terpaksa jawab soaln jugakk akhir nya. Punya memerah sampai dah x boleh sambil bincang dengan kawan akhir nya dapat jugakk.. Tapi bila dah siap tulis kat whiteboard tengok jawapan lain. Lantak la asal kan buat. Dah malas nak fikir lagi. Buntu buntu buntu gila. Ni x revise dan buat latihan la bila lepas kuliah. Kena tahan hampir setengah jam sebab cikgu nak jugakk kitaorang jawab tapi akhirnya cikgu dah x tahan dia keluar sebab ada kelas lain tapi kitaorang kena jawab jugak soalan tu nanti. Penat nya otak harini. Bukan nya fizikal yang penat.

p/s: jadi tido yang awal supaya dapat bangun awal. Kalau tidak anda perlu menyediakan skrip lakonan anda sebelum masuk lambat ke kelas. Ini untuk kebaikan diri anda jugakk. Wassalam.


2 comments:

  1. apo ni..da x update g ker blog ko? hangat2 taik ayam tol la..

    ReplyDelete
  2. bukan macam tu.. minggu ni sangat busy dan menensionkan.. maklumlah baru dapat result final.. harap maaf..

    ReplyDelete