Wednesday, 30 November 2011

bermula nya satu permulaan

Bagai kan bayi yang di lahirkan di sini di limpahan blogger bak pasir di tepian pantai yang menggambarkan diri ini..

Bagai kan sebatang jarum di dalam timbunan jerami yang begitu susah di jumpai akan tetapi jika terduduk di atas nya barukan dirasai kehadiran nya..

Bagai kepulan awan putih yang kecil yang di lindungi awan hitam akan tetapi begitu terserlah dalam kalangan awanan kerana ke-kontra-annya.. 

Permulaan bicara dan salam untuk semua dari yang sangat merendah diri bagai kan padi yang makin lama makin menunduk dan di-ingat kan jangan mengikut jagung yang makin lama makin menegak..

Permulaan yang tidak berseri bagai kan bayi yang baru dilahirkan yang penuh dengan darah tetapi bila dibersihkan alangkah gembira dan bersyukur akan kurnian Yang Maha Esa.. 

Permulaan hanya berbicara kecil hanya untuk salam perkenalan untuk semua yang berada di setiap pelusuk dunia yang sanggup dan sudi membaca karya halus si amatur ini..

                                                            *******

Muqadimah dari padi yang baru mula berbuah yang diberi nama Muhammad Syamil bin Salahuddin oleh kedua ibu bapa yang tersayang. tanpa mereka siapakah diri ini untuk mampu menhasilkan tulisan yang bakal dibaca oleh timbunan jerami, dibaca oleh awan hitam dan pasir yang menyerlah di tepian. Akan tetapi tanpa sokongan jerami,awan hitam dan pasir yang menyerlah inilah yang menjadikan diri ini seperti mereka yang begitu memberi inspirasi, idea, pengalaman dan berbagai lagi. Seperti di iklan Astro " Macam macam ada"..

No comments:

Post a Comment